Friday 29 May 2015

Movies Review For May 2015


Sebenarnya bukanlah movies yg kluar bulan Mei 2015 sangat, sbb Furious 7 kuar April kan. So review ni lebih kepada movies yg Lulu tgk lepas tuka tmpt keja okay. Spt biase, sume org ade pendapat masing2x, so ni ape yg Lulu rase je.

Movie2x ni rs nye ade yg dah kuar utk streaming/download, tindakan2x camtu Lulu tak galakkan okay. Tp still, pendapat masing2x- ade org rs berbaloi kuar duit utk tgk movie sambil makan popcorn, ade individu lagi selesa tgk kat laptop sambil makan ketupat dan rendang, so depends la.

Movie2x ni sume Lulu tgk kat cinema sbb Lulu ni mmg kaki movie. Ade yg org belanje tiket- ade yg Lulu belanje org.

Utk sesape yg tak kesah mood anda di-spoil kan, sila la baca. Enjoy my review.

1. Furious 7: 6/10 bintang.



Ketiadaan Paul Walker sebenarnye sgt2x memberi efek sbb tiap kali adik Almahrum Paul diganti dan di-cgikan, siyes nampak sgt kecacatannya.

Plot: jalan citer rasa cam tah pape. Kalau ade hujung mestilah ade pangkalnya, tp bg Lulu- citer ni tah la knape takde ujung pangkal. Again- ketiadaan Paul mungkin menjadikan jalan citer berubah. So director lebey focus utk menunjukkan knape Paul tu dh takkan terlibat lagi dgn geng2x dia pasni. Maybe?

2. Avengers: Age of Ultron: 5/10 bintang.



Bab2x effect + eksyen, mmg takyah ckp la- dgn bajet camtu mmg patut la effect + eksyen gempak. Kalau bajet buat movie ni mahal tp hasil keje dia cam filem Z Lokman, harus aku tunggang terbalikkan sume kapel seat dlm cinema tu. 

Plot: Tetibe aku rs cam tgh tgk movie "Ombak Rindu", drama " Cinta Jannah" dan citer2x yg sama waktu dgnnya. Perlu ke Hulk tu berlovey-dovey Black Widow? Perlu ke si Ultron yg mempunyai kuasa maha maksimas tu punya idea cikai menjahanamkan dunia dgn menerbalikkan sebuah bandar/ negara? Perlu ke Quicksilver tu instead of selamatkan orang (sbb dia kan laju) dgn rela pi mati syahid? 

Kalau camni la plot- duit ribu raban bayar penulis skrip tu bg je la kat aku- aku bley tulis skrip lagi make sense dari nih.


3. Unfriended: 6/10 bintang.


Citer yg tak brape sesuai ditonton oleh org2x yg ade masalah chronic migraine. Siyes pening- tak sure la nak tgk muke sape. Cara mati yg tak brape nak sadis tp mempunyai elemen2x terkejut yg masih mampu membuatkan sorang makcik yg duduk seblah aku dlm cinema melatah sambil mencarut2x.

Plot: Aku harap plot dia lebih strong sbb kalau setakat camtu je kene buli, aku tk rs Laura patut bunuh diri dan membalas dendam kt bffs dia. Penderaan kengkawan dia hanya disebabkan satu insiden iaitu time Laura mabuk dn terberak dlm suar sajork- lgpon ade unsur2x inducement oleh Laura disitu- sape suh mabuk! Punyela byk air coca cola, 7 up, eh-air setan tu jugak ko nak teguk.

Oleh itu aku rasa,mungkin Laura seorang yg takde agama atau mendapat support dr family dia post kene buli sbb smpai begitu mudah utk cabut nyawa sendiri. Aku harap kengkawan Laura tu mendera Laura lebih lagi utk justify pembunuhan "wan bai wan" bffs Laura dgn menggunakan medium internet. Canggih kau zaman skarang!


4. She's funny that way: 8/10 bintang.


Citer ni dari pelakon utama smpailah pelakon tempelan sumenye mmg pandai berlakon. Mungkin tak brape ramai suke citer ni sbb lawak dia pada dialog yg dilontarkan (ceewahhh..) dan bukan pada tindakan atau perbuatan sebagaimana yg diprektiskan oleh kebanyakkan peserta dan graduan Raja Lawak/ Maharaja Lawak.

Plot: Jalan citer best dan sgt clear connection smua watak dalam movie ni. I juz wish dia citer dgn lebih details knape Owen Wilson tu curang in the 1st place, sbb setakat yg aku tgk- Owen curang sbb dia ade peluang utk curang which I dunno takkan sbb tu je-aku rs sume bende jadi sbb ade reason termasuklah knape pasangan kita curang. Tp dlm citer ni- tak clear, ke aku yg tak nmpak sbb terlalu kenyang popcorn dn coke maybe?


5. Pitch Perfect 2: 8/10 bintang.


Dr mula smpai akhir-asyik gelakkkkk je. Smpai sakit2x pipi sbb gelak  Bagi aku- yg ni lagi best dr the first one.

Plot: in comparison wif the 1st one- plot kali ni lbh tersusun dn nmpak arah tuju. Cume minah cina tu still tak byk dialog, 2 org tempelan tu dialog hampir2x takde dan dlm movie pon kejap ade kejap takde. Minah Latina tu tau2x dah ujud. Watak butch tu terlalu mengstereotype-kan Lesbian, siyesli: rambut pendek dan ganaz? Emily tu suara tak sedap pon harap muke je cute as button. Tp bende2x len bg pendapat aku fantastico- esp, dr sudut pemilihan lagu dan Rebel Wilson- sgt2x best.


6. Mad Max Fury Road: 7/10 bintang.


Kalau seblum masuk movie tgk citer ni ko pi bantai nasi lemak dua bungkus- siap sedialah utk muntah pas tgk citer ni. Perbezaan watak2x utama dan tempelan sgt drastic ke tahap bile ko dgr dialog diorg ko dh bleh agak sama ada org tu idop lama atau ajal akan menjemputnya sebentar lagi.

Plot: Kalau ko OCD, rentikan la niat nak tgk movie ni. Kalau ko kaki pembersih tahap gaban- batalkan la niat ko. Org dlm citer ni kebulur air, so bley bayangkan camno rupe org yg dah tak mandi bertahun2x. Kalau ko tk tgk citer Mad Max seblum ni pon susah gak sbb masuk2x je dh penuh eksyen smpai ko rs cam terpinga2x ape kah yg telah berlaku. Aku tk tgk citer Mad Max sbb 1st movie released on 1979 yg konpirm2 aku tak lahir lagi. Jadi bykla pertanyaan di benak kepala otak aku. Satu bende major yg aku nak tau, camne pakcik rambut putih tu bleh jd the most powerful person at dat place? Knape dia beria sgt nak gf Jason Statham tu sedangkan carik je la pompuan len dn buat anak. Adekah pakcik uban tu mempunyai masalah batin yg kronik dn gagal diceritakan dalam movie nih?


7. Spy: 8/10 bintang.



Citer kelakar cume part kelakar tu bermula agak lambat sikit dlm citer ni in comparison with Pitch Perfect 2 awal2x dh kelakar. Tgk poster cam biase2x je, tp sape sangka- berbaloi masa dn duit dibuang utk menonton citer ni.

Plot: Melissa McCarthy tu bab2x lawak takyah nak disangkal lagi. Antara movies lawak dia yg aku tgk Bridesmaid dn The Heat. Dua2x tu kelakar tahap gaban. Plot yg ringan cume aiseh aku tk paham- dia dpt gajet yg best2x, tp yg aku tgk dia gune ade la satu dua. Yg len sume dia gune otak dia ngan kehandalan dia utk membelasah org. Dn pelakon2x len tu especially Jason Statham- tak sangke la aku sgt2x versatile orgnyer. Siyes tak rugi, cume yg rugi adelah duit aku membeli popcorn butter cheese yg dlm hemat pendapat aku, rs cam plastik...stick to the one yg korunk selalu beli okay!

No comments:

Post a Comment